دانلود آخرین ویرایش IATF 16949 به همراه اصلاحات اجباری (تفاسیر رسمی)
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
دانلود آخرین ویرایش IATF 16949 به همراه اصلاحات اجباری (تفاسیر رسمی)
تاریخ : چهار شنبه 16 خرداد 1397
نویسنده : RmZiRn


دانلود آخرین ویرایش IATF 16949 به همراه اصلاحات اجباری (تفاسیر رسمی)


شما می‌توانید متن کامل استاندارد IATF 16949 را

به همراه اصلاحات اجباری (تفاسیر رسمی)
ضمن Click روی تصویر روبرو یا همین نوشته برداشت (Download) فرمایید.

در چند دهه‌ی اخیر، هزاران مدرک به شکل‌های متنوعی نظیر مقاله، کتاب و استاندارد در رابطه با سیستم‌های مدیریت کیفیت منتشر شده است؛ امّا همچنان با تعمیق در تغییرات مراجع جاری یا انتشار استانداردهای جدید، به این نتیجه می‌رسیم که هنوز هم ناگفته‌های بسیاری در رابطه کیفیت و اهمیّت آن ناگفته مانده است.

گر چه در پاره‌ای موارد پیاده‌سازی این استانداردها شیوه‌ای اثبات توانمندی سازمان برای طرف‌های برون‌سازمانی تلقّی شده است، امّا یقیناً سازمان‌هایی از مزایای آن بهره می‌برند که اجرای آنها را به عنوان طریقی برای ایجاد فرهنگ کیفیت و رفتار اصولی، و درنتیجه کسب رضایت کارکنان، مشتریان، جامعه و سایر طرف‌های ذی‌نفع از جمله مالکان و سرمایه‌گذاران باور داشته باشند.

ویرایش جدید این ترجمه از این استاندارد را بنا بر رسالت خود برای تسهیل در بهبود شرایط سازمان‌ها ایجاد و به جامعه‌ی صنعتی ایران و همکاران گرانقدرم که تلاشی بی‌وقفه برای ارتقاء سطح کیفی محصولات و خدمات دارند، ارائه می‌نمایم.

از تمامی همکاران و اساتید گرانقدر درخواست می‌نمایم که نظرات، پیشنهادات و اشکالات مربوط به این ترجمه را به اینجانب اعلام فرمایند تا ویرایش‌های آتی این ترجمه‌ مورد استفاده قرارگیرند. توجه و تذکُر شما موجب نهایت سرافرازی و امتنان خواهد بود.

هم‌چنان لازم دیدم از حوصله و همکاری فرزند گرامی‌ام پارسای عزیز و همسر نازنینم در زمان ترجمه، نگارش و بازبینی متن این استاندارد، بی‌نهایت سپاس‌گزاری نموده؛ و تأکید نمایم که ایجاد بهبودی هر چند کوچک در آینده‌ی هم‌نسلان فرزندم که امیدهای آینده‌ی این مرز و بوم پرگهر خواهند بود، انگیزه‌ی قوی و اصلی برای تلاش من در حوزه‌ی سیستم‌های مدیریت بوده و هست.

 
خلاصه‌ی سوابق شغلی مترجم

دانش‌آموخته‌ی مهندسی صنایع با گرایش تولید صنعتی، با نزدیک به بیست سال تجربه در زمینه‌ی سیستم‌های مدیریت کیفیت، لجستیک، تحقیق‌ و توسعه، فن‌آوری اطّلاعات و مالی.

• مدیر وب‌سایت https://90012015.ir (ارائه‌دهنده‌ی نوشته‌ها و استانداردهای مرجع در زمینه‌ی استانداردهای خانواده‌ی ایزو ۹۰۰۱، و استاندارد IATF 16949 به همراه الزامات خاص مشتریان)

• دارای سابقه‌ی مدیریت، مشاوره، تدریس و ممیزی سیستم‌های مدیریت در زمینه‌های مختلف مانند صنایع ریلی، صنایع خودرو، صنایع خانگی، الکترونیک و سازه‌های بتنی

• فعّال در حوزه‌های مختلف سیستم‌های مدیریت کیفیت، ایمنی‌ و بهداشت شغلی و محیط‌زیستی؛ و همچنین نظام‌نامه‌های SPC، APQP، PPAP، FMEA و MSA، سایر ابزار مهندسی کیفیت و نرم‌افزارهای مربوطه

• مترجم، مجری و مشاور الزامات خاص مشتریان در زنجیره‌ی تأمین خودرو، نظیر الزامات خاص گروه PSA و GM موسوم به QIP (که هم‌اکنون ممیزی‌های NSA، PCPA و QSB+ از سوی شرکت‌ ساپکو به نمایندگی از پژو، و شرکت سازه‌گستر سایپا به نمایندگی از سیتروئن بر اساس چک‌لیست آن به انجام می‌رسد)، و الزامات خاص شرکت‌ها و گروه‌هایی نظیر Faurecia، Renault و گروه FCA (فیات و کرایسلر ایالات متحده)

 

برای عالی بودن، خوب بودن کافی نیست …

 

درباره‌ی این ویرایش از ترجمه

ویرایش نهایی استاندارد بین‌المللی ایزو ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵ میلادی در بیست و چهارم شهریور ۱۳۹۴ (SEP 15 2015) منتشر شد؛ که با توجه به تجربه‌ی ترجمه‌ی انتشار FDIS آن به سرعت ترجمه و در اختیار علاقمندان قرار گرفت. در ادامه ویرایش جدید استاندارد بین‌المللی ISO/TS 16949 ویرایش ۲۰۱۷ میلادی در دهم مهر ۱۳۹۵ و تحت عنوان IATF 16949 منتشر شد.

با توجه به اطّلاع اساتید گرانقدر از سطح علاقه‌ی من به توسعه‌ی این مجموعه از استانداردها، نسخه‌ای از IATF 16969 2016 در اختیار من گذاشته شد. گر چه من خود از انتشار بی‌اجازه‌ی مطالب وب‌سایت و ترجمه‌های خود توسط گروهی از همکاران بوده و هستم، و به یقین و با تمام وجود حس ناشری که مطالب خود را در پایین‌ترین سطح ارائه و کیفیت می‌بیند را درک می‌کنم؛ امّا با علم به این موضوع که در شرایط جاری دسترسی رسمی به نسخه‌ی اصلی این استاندارد بین‌المللی فراهم نیست، سعی نمودم متن فارسی آن را در بالاترین سطح کیفیت برای ترجمه و نگارش، تدوین نموده و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهم. در ابتدا این ترجمه از طریق وب‌سایت شخصی این‌جانب به آدرس https://90012015.ir در اختیار همکاران گران‌قدر قرار گرفت و سپس با توجه به درخواست تعداد زیادی از همکاران آن‌ را در قالب این کتاب الکترونیک ارائه نموده‌ام. امیدوارم هر چه زودتر زمینه‌ی رعایت کامل حقوق مؤلفین فراهم آید تا زمینه‌ی توسعه‌ی خلاقیّت ارزش‌آفرین در همه‌ی جوانب از عرصه‌ی هنر تا تمامی عرصه‌های دیگر ایجاد شود.

این ترجمه ممکن است دارای اشکالات، ابهامات و نقایصی باشد که امیدوارم ضمن تعامل با تمامی خوانندگان و اساتید محترم و بازخورد ایشان اصلاح شود. به این منظور از تمامی مخاطبین خواهشمندم بازخوردهای خود را ارائه فرمایند تا در ویرایش‌های آتی در نظر گرفته شود.

من هم‌چنان در حال توسعه‌ی راهنماها و مراجع متعددی برای انتقال به IATF 16949 هستم و تعدادی از آن‌ها را به شرح زیر در وب‌سایت ارائه شده است:

• پرسش و پاسخ استاندارد IATF 16949 (در دو مجموعه)
• الزامات جدید گروه PSA فرانسه
• الزامات خاص FCA ایالات متحده
• به‌روزآوری سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر IATF 16949
• راهبُرد انتقال به استاندارد IATF 16949
• الزامات خاص مشتری شرکت رنو
• نظامنامه‌‌ی الزامات فرشیا برای تأمین‌کنندگان

در ادامه ما تمامی مواد آموزشی QIP را شامل ۱۷ نوشته، ۱۳ ماده‌ی آموزشی و ۲ گروه ترجمه‌ی الزامات گروه PSA و GM را انتشار داده‌ایم که می‌توانند دست‌نامه‌ی انتقال به IATF 16949 در نظر گرفته شوند. در این مجموعه به بسیاری از ابهامات مانند ممیزی‌های چندلایه‌ی فرآیند (LPA)، دستورالعمل‌های کار استاندارد و تعدادی دیگر از الزامات و واژگان جدید پرداخته شده است.

با من تماس بگیرید. من در حد امکان، پاسخگوی سئوالات و ابهامات شما در زمینه‌ی سیستم‌های مدیریت هستم. حتی اگر شما طرف قرارداد ما نباشید من خود را مسئول پاسخ به سئوالات و ابهامات شما می‌دانم و از تعامل سازنده با شما خشنود خواهم شد.

 

با سپاس بی‌پایان، سید مجتبی موسوی



شما می‌توانید متن کامل استاندارد IATF 16949 را

به همراه اصلاحات اجباری (تفاسیر رسمی)
ضمن Click روی تصویر روبرو یا همین نوشته برداشت (Download) فرمایید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: دانستنی ها , آموزش , صنعت،معدن وتجارت , ,
برچسب‌ها: مجله دانستنی ها , اطلاعات عمومی , , مدیریت کیفیت , دانلود آخرین ویرایش IATF 16949 به همراه اصلاحات اجباری (تفاسیر رسمی) ,
مطالب مرتبط با این پست
» سیستم نوبت دهی اینترنتی کلینیک شیخ الریس تبریز
» #1 LifeStraw
» دلیل بسیار جالب اختراع شطرنج!
» اینفوگرافیک : طالع بینی شکل پاهای شما
» فواید آب سرد برای پوست
» درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد+ تصویر
» آموزش لغو عضویت در گروه های یاهو
» 11 نکته‌ای که باید قبل از ارسال هر ایمیل به آن توجه کنیم
» درس هایی که تا پیش از 20 سالگی باید یاد می گرفتید
» خواص و فواید جادویی برخی از انواع تخمه ها
» کم کردن حجم موزیک
» بهترین دوربین های ۲۰۱۴
» برنامه های ضروری ویندوز (۱)
» برنامه های ضروری ویندوز (۲)
» برنامه های ضروری ویندوز (۳)
» برنامه های ضروری ویندوز (۴)
» برنامه های ضروری ویندوز (۵)
» برنامه های ضروری ویندوز (6)
» چگونه گالری تصاویر بسازیم؟
» نکاتی برای عکاسی بهتر
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه2
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه
» نرم افزار طراحی برنامه زمانی مدارس aSc TimeTables v2014.11.12
» چگونه از "فلش مموری" خود مراقبت کنیم؟
» با عکس‌هایتان جادو کنید!
» 15 نشانه سرطان که آقایان نادیده می گیرند
» نشاط با دارچین
» ۵ تا علامت که نشون میده وقتشه کارتون رو عوض کنید
» تقویم محتوا چیست و چگونه تدوین می شود؟ (به همراه نمونه)
» آیا می‌شود بدون صرف هزینه و وقت زیاد، طراحی وب را یاد گرفت؟ (قسمت اول)
» آیا می‌شود بدون صرف هزینه و وقت زیاد، طراحی وب را یاد گرفت؟ (قسمت دوم)
» دانلود رایگان کتاب چگونه طراح سایت شویم ؟
» حالا با گوگل Docs می‌توانید بدون نیاز به Office فایل‌های Office را ویرایش کنید!
» افزایش سرعت فایرفاکس در وب‌گردی٬دانلود و…
» چگونه حساب فیسبوک خود را غیرفعال و حذف کنیم
» درس اول-آموزش کامل و تصویری فیس بوک
» درس دوم-حریم خصوصی و راهنمای کامل تنظیمات در فیس بوک
» درس سوم-تنظیمات حریم خصوصی فیس بوک در تبلیغات، لیست ها و مزاحمت های افراد یا اپلیکیشن ها
» درس چهارم-ساخت و مدیریت پروفایل در فیس بوک
» درس پنجم-جستجو و یافتن دوستان در فیس بوک
» درس ششم-اشتراک گذاری و تایم لاین شما
» درس هفتم-همه چیز درباره News Feed
» درس هشتم-اشتراک گذاری و اضافه کردن عکس و فیلم در فیس بوک
» درس نهم-چت و تماس ویدئویی در فیس بوک
» درس دهم-پیام ها
» درس یازدهم-گروه ها
» آموزش کامل تنظیمات فیس‌بوک
» آموزش نرم افزار CorelDRAW + دانلود
» آموزش کاملا تعاملی "ویندوز هفت" + دانلود
» نقشه سه بعدی ایران و تهران

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409